Terapia metodą

prof. Alfreda Tomatisa

W czasie terapii metodą prof. Alfreda Tomatisa wykorzystuje się zestaw Uwaga słuchowa PRO zawierający tzw. elektroniczne ucho, profesjonalny audiometr medyczny oraz słuchawki powietrzno-kostne sterowane przez specjalistyczne oprogramowanie. Za pomocą odpowiednio filtrowanych dźwięków muzyki Mozarta, chorałów gregoriańskich i głosu matki stymulowane są ośrodki w korze mózgowej. Dzięki temu zwiększa się wydajność mózgu, co umożliwia uczniowi wyższy poziom funkcjonowania w sferze motorycznej, językowej, komunikacyjnej i społecznej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Terapia ta przynosi szczególnie dobre efekty u osób z następującymi dysfunkcjami:
• opóźniony rozwój mowy,

• dysleksja, dyskalkulia,

• ADHD,

• autyzm, zespół Aspergera,

• mózgowe porażenie dziecięce,

• zespół Downa,

• epilepsja,

• trudności w przyswajaniu języków obcych.

Niezaprzeczalną zaletą zestawu Uwaga słuchowa PRO jest jego mobilność. Pozwala ona na przeprowadzenie terapii w domu pacjenta. Dziecko może słuchać i jednocześnie bawić się, układać puzzle, klocki, a nawet spać! Jest to szczególnie ważne dla rodziców, którzy obawiają się, że ich dziecko nie zaakceptuje słuchawek. Sprzęt może zostać wypożyczony do domu, aby w czasie snu przeprowadzać terapię.

W czasie terapii Tomatisa wykorzystywany jest innowacyjny, cyfrowy sprzęt, który uzyskał deklarację zgodności dla wyrobów medycznych (93/42/EEC). Elektroniczne ucho odpowiednio filtruje dźwięki i przekazuje je do specjalnie skonstruowanych słuchawek powietrzno-kostnych, które podają dźwięk dwoma kanałami: drogą powietrzną oraz kostną.

Najnowocześniejszy sprzęt

Dla kogo?

Terapia w czasie snu!


 

Marta Stasiak

Gabinet neurologopedyczny i biofeedback

tel. 721 670 394

Zauważyłam u mojej córki poprawę w zakresie pisania, koncentracji i umiejętności samodzielnej pracy nad zadaniami w domu.

- matka 8-letniej Agaty*

 Po terapii metodą prof. Alfreda Tomatisa mowa mojego dziecka zaczęła bardzo szybko się rozwijać. Właściwie codziennie przybywały nowe słowa. Poza tym córka stała się odważniejsza, bardziej otwarta w kontaktach międzyludzkich.

- mama 4-letniej Zuzi

Terapeuci i rodzice mówią:

Przed terapią Jacek miał w zwyczaju siedzieć cicho w kącie  i rozglądać się bezcelowo dookoła lub  też kołysał się, mamrocząc niezrozumiałe słowa. Zasłaniał rękami uszy, słysząc ciche dźwięki, ale nie reagował, gdy ktoś tuż za nami głośno zatrzasnął drzwi. Wciąż ustawiał małe autka w długich kolejkach na dywanie. Po 30 dniach terapii głosem matki zaczął przechodzić znaczne zmiany. Teraz rzadko zasłania uszy, aby się chronić. Ma lepszy kontakt wzrokowy z ludźmi i otoczeniem. Niedawno bawił się z trzema starszymi chłopcami i zachowywał się zwyczajnie.

- nauczyciel 9-letniego Jacka, chłopca z autyzmem*

* wypowiedzi przytoczone z broszury informacyjnej Uwaga słuchowa PRO dla gabinetów terapeutycznych, szkół, przedszkoli i szkół językowych.